Har du medarbetare som överträffar förväntningarna?

Jag upptäckte en spik i däcket igår. Imorse sa bilen ”lågt däcktryck”. Skulle till Gbg på möte och sen till Sth i helgen. Vad gör man?
Åker förbi Rejmes Bil i Fbg. Porten öppen. Berättar läget för Peter, som reparerar en upphissad bil.
-Lugnt det fixar vi, sa han och avbryter det han håller på med.
Sen ut med spiken, borra upp hålet och i med tätningsmassa. Klart.
-Vad ska du ha för detta?, sa jag.
-Trevlig resa, sa han.
-Nej men…sa jag.
-Är du inte kund här annars?, sa han?
-Jo, sa jag
👍, gav han mig!

Service i mästarklass handlar om att enskilda medarbetare gör avtryck. Inte den där vanliga artigheten och grundnivån på service som alla bör ge. Utan att överträffa förväntningarna, fokus på detaljer och det personliga bemötandet. Gör man det, byggs lojalitet och nöjda kunder, som till och med berättar det för andra!
Tack Peter och Henrik som snabbt fattade läget och hjälpte mig mycket mer än förväntat!
#rejmesfalkenberg #serviceimästarklass #tabbekvoten

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *