Mer än bara en golftränare…

Kundservice handlar om försäljning. Många tror att priset är det viktigaste, men jag vet att annat är väl så viktigt… Speed! Nu! Direkt! 🤩

En lördag i september:
Jag gick in i golfshopen för att byta grepp på min utslagsklubba.
En ung och trevlig kille jobbar i shoppen och säger:
-Hur fort behöver du klubban?
-Ja, hur fort kan jag få den?, säger jag.
-Hmm, idag går inte och imorgon är det söndag, men på tisdag-onsdag? Vi vill vara snabba. Funkar det?
-Jaaa, det skulle kunna funka, säger jag. (Man får ta det som bjuds, men jag vill ju ha klubban så fort det går, tänker jag.)

Han börjar skriva på blocket och frågar om namn, mobilnummer mm.
Då kommer klubbens tränare in i butiken! Fredrik Lundgren

Fredrik Lindgren, Head Pro, Kungl. Drottningholms Golfklubb


Han ser att vi diskuterar något om en klubba. Han kunde bara gått förbi, men stannar till och säger:
-Ska du byta greppet?
-Ja, säger jag.
-Det är jag som gör det. Jag har 11 minuter till nästa lektion. Men om jag hoppar kaffet, kan jag lösa det direkt. Om du vill…!?
Vad säger man!?

– TACK! 🤗
Du såg mig och Du bryr dig! Mötet kom plötsligt o överraskande.
Tre delar i en perfekt cocktail, för ett starkt avtryck.

Bygger detta lojalitet? Är detta försäljning? Skapar det merförsäljning?
Om du svarar ja på någon av frågorna, förstår du försäljning lika bra som jag!

Jag föreläser med bilder. Med fakta och exempel, kan vi lära oss av de bästa. Hur gör dom bästa medarbetarna oavsett företag? Dom bästa i världen? Kanske har ni också någon Fredrik anställd hos er? Tyckte du att Fredrik ”körde över” han i kassan? Jag hann tänka tanken, men dom hanterade det supersnyggt.

Frågade jag om priset?💰
– Nej, han löste ju problemet direkt!
Det kostade 180kr!
Dyrt?
-Kanske. Jag vet inte.
Men jag har 13 klubbor till som ska byta grepp framöver… och chansen är stor att det blir i samma shop dom lämnas in!

Vad har du för servicenivå? 😉

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *