Life Time Value …

En dag i Chicago…
-Hej och Välkommen till Apple!
-Tack! Jag ska bara titta. Jag ska INTE HANDLA, sa jag
-Nej, och jag ska inte sälja, sa han i dörren på Applebutiken.
-Men får jag fråga dig en sak?, sa han.
-Ja, vadå?, sa jag
-Använder du en PC?
-Ja, såklart, sa jag
– Då kanske du använder Excel och Power point?, sa han
-Ja, det är mitt liv!, sa jag
-Då kanske jag kan få visa dig hur det fungerar på en Mac?, sa han. -Följ med!


En timme senare säger han:
-Om du vill fortsätta och lära dig mer, så bokar jag in dig på ”Genius bar” där uppe. Då får du träffa de riktiga specialisterna! Ska vi göra det?
-Nej det är bra för nu. Jag skulle bara titta, sa jag.

Genius bar….


Väl i Sverige köpte jag en iPhone… och en… det är nu 10 år sedan och jag summer inköpen av olika Applegrejor till runt 300 000 kr.
Är jag blåst? Kanske, men jag känner mig som en vinnare varje gång jag öppnar de fantastiska paketen! Och jag berättar det! Han skulle inte sälja. Service säljer.

Jag och mina Applegrejor…


När jag föreläser om Service i Mästarklass är det branschöverskridande. Jag vet de gemensamma saker som de bästa i världen gör. Det är roligt med nöjda kunder!

Life Time Value tänker jag… hur tänker du?!

Ha en bra vecka! //Ulf

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.